Partner serwisu
Drogi i autostrady

Lubuskie: Powstanie stała przeprawa przez Odrę w Milsku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
11-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubuskie: Powstanie stała przeprawa przez Odrę w Milsku
fot. lubuskie.pl
Władze województwa lubuskiego ogłaszają przetarg na budowę mostu przez Odrę w Milsku. Powstanie on w ciągu najbliższych 4 lat. – Most skróci o 50 km dojazd do Wschowy i Sławy. Połączymy w ten sposób region, który potrzebuje integracji – mówiła marszałek województwa Elżbieta Anna Polak.

Inwestycja z brodą

O realizację projektu walczono od dawna. Pierwsze starania samorządu województwa rozpoczęły się w 2002 roku. Wtedy rozpoczęły się analizy. Zarząd Dróg Wojewódzkich niestety nie mógł pokonać protestów ekologów. Okazuje się bowiem, że tutaj są bardzo cenne siedliska zwierząt wodnych i nie można było uzyskać pozytywnej opinii środowiskowej. Odbywały się w tym czasie konsultacje społeczne.

Wyświetl większą mapę

W 2004 roku pojawiło się pozwolenie na budowę. Jednak obszar ten został objęty przez Naturę 2000 i inwestorzy podchodzili już do tego bardzo ostrożnie. Następnie uzyskano kilka koncepcji, niestety ich wybór musiał być przeprowadzony również w trybie konsultacji, opiniowania. Ostatecznie, spośród trzech wariantów, wybrano ten najbardziej optymalny.

Pierwszy tak duży most

Szacunkowy koszt realizacji inwestycji, która obejmuje budowę mostu przez Odrę wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 – etap II, to ok. 110 mln zł. Przedsięwzięcie będzie realizowane metodologią „zaprojektuj i wybuduj”. Jest ona wpisana do wojewódzkiego programu budowy i modernizacji dróg. Będzie to pierwszy tak duży most wybudowany przez samorząd. Jak podawała marszałek województwa lubuskiego – samorząd ubiega się o środki finansowe z rezerwy ministra rozwoju. Inwestycja wpisana jest do Kontraktu Terytorialnego, który będzie podlegał negocjacjom.

Znany jest już także wstępny harmonogram prac. – Udało się ogłosić przetarg. Na 11 maja planujemy otwarcie ofert i wybranie tej najkorzystniejszej. To potrwa ok. 2,5 miesiąca. Następnie projekt objęty procedurą o zamówieniach publicznych zostanie poddany kontroli przez prezesa zamówień publicznych, który ma 30 dni na sprawdzenie dokumentacji. W połowie września planujemy podpisać umowę z wykonawcą, który będzie miał 42 miesiące na realizację tego zadania. 16 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej i 26 miesięcy na wykonanie całości zadania. Mam nadzieję, że jeżeli chodzi o ten projekt najgorsze chwile już za nami i teraz pójdzie gładko – mówiła Alicja Makarska członek zarządu województwa.

Całe zadanie

Zadanie będzie polegało na budowie mostu wraz z drogą dojazdową. Przeprawa będzie znajdować się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 282. Początek, czyli rondo, będzie przed miejscowością Łaz. Drugie rondo planowane jest między miejscowościami Łaz i Zabór w okolicy Lubuskiego Centrum Winiarstwa i do mostu. Obecnie przebiega ona przez teren gminy Zabór i Bojadła. Pomiędzy miejscowościami Milsko i Przewóz, żeby pokonać Odrę, trzeba korzystać z przeprawy promowej.

– Całość tej inwestycji to ok 9 km. W jej ramach planowane jest wybudowanie drogi wojewódzkiej klasy G – szerokość jezdni 7 m, każdy pas ruchu – 3,5 m. Most będzie miał długość ok 380 m. Będzie to obiekt pięcioprzęsłowy. Przęsło nurtowe to ok. 130 m. Będzie tam także ścieżka pieszo-rowerowa. To ważna wiadomość dla turystów oraz miłośników rowerów. To największa i historyczna inwestycja jaką realizować będzie Zarząd Dróg Wojewódzkich – podkreślał dyrektor jednostki Paweł Tonder.

Budowa stałego połączenia na Odrze, niezależna od warunków atmosferycznych, mogąca funkcjonować przez cały rok - ma kluczowe znaczenie dla poprawy warunków ruchu drogowego w regionie i dalszego jego rozwoju. Nowe, bezkolizyjne skrzyżowanie drogi wodnej z drogą lądową, zapewni udogodnienia dla wszystkich użytkowników ruchu drogowego. Nowymi drogami i mostem w Milsku pojedziemy najpóźniej w 2021 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Drogi i autostrady

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Mikołaj Kobryński 05 września 2023

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Drogi i autostrady

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Mikołaj Kobryński 05 września 2023

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5